2011-05-23

„TeliaSonera“ ir „Tele2“ kovos Švedijoje 2011Q1 rezultatai


Paskelbus 2011 m. pirmojo ketvirčio „TeliaSonera“ ir „Tele2“ rezultatus Švedijos namų rinkoje paaiškėjo dvi visiškai priešingos istorijos. Pasirodo, „Tele2“ šis ketvirtis buvo geriausias iš visų, o „TeliaSonera“ - blogiausias. „Tele2“ mobiliųjų paslaugų parduota 17% daugiau, nei pernai tuo laikotarpiu, o „TeliaSonera“ - tik 5%. Abu operatoriai vardina tuos pačius pajamų augimo variklius: naujų vartotojų su sutartimis pritraukimą, išmaniųjų telefonų pardavimus ir išaugusį mobiliųjų duomenų vartojimą.

„TeliaSonera“ skelbia, kad augimas susijęs tik su didėjančiu mobiliųjų duomenų siuntimu, nes įrangos parduota mažiau, o skambučių pajamos išliko tokios pat.

„Tele2“ agresyvaus augimo kaina - nuo 35% iki 30% kritusi EBITDA marža. Tai naujų vartotojų pritraukimo kaštų ir investicijų į 4G LTE tinklą pasekmė.

Švedija viena iš nedaugelio šalių, kur vartotojai turi galimybę rinktis LTE paslaugas, todėl jiems konkurencija - naudinga, tačiau pagal „TeliaSonera“ kainodarą LTE paslaugų pradžioje galima spręsti, kad buvo tikėtasi papildomų pajamų, o ne pridėtinės vertės, kaip atrodo „Tele2“ atveju.

„TeliaSonera“ ką tik nusprendė suvienodinti visų savo nacionalinių padalinių, įskaitant ir lietuviško „Omnitel“ paradinę uniformą: visus padalinius suvienijo nauju bendru prekės ženklu. Tokiam naujo įvaizdžio pakeitimui skirta beveik 100 mln. Lt investicijų. Milžiniškų investicijų reikalauja ir „TeliaSonera“ aktyvios pastangos išjudinti mobiliojo ryšio rinkos greitesnį judėjimą link 4G LTE plėtros. Šios išlaidos gali dar labiau neigiamai įtakoti „TeliaSonera“ naujų ketvirčių rezultatus.

Akivaizdu, kad ramybės laikai, kai buvo galima stebėti vos ne savaime augančias pajamas ir pelnus, mobiliojo ryšio rinkoje jau pasibaigė. Dabar tenka ir aršiai konkuruoti, ir taupyti, ir investuoti į naują technologijų kartą.

Tas pats galioja ir Lietuvoje, tik rinkos atspalviai čia truputį skiriasi nuo skandinaviškų.

Connectmezon įrašas.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą